maandag 3 juni 2013

Favorieten van de maand mei


Mei was voor mij persoonlijk niet echt een topmaand. Veel stress op mijn werk, het ene kwaaltje na het andere, ... Gelukkig ging op boekenvlak wel helemaal goed. Een overzichtje!

Vriend aan het front - Walter Flex ««««

Voor ik ga slapen - S.J. Watson ««««½

Dodencirkel - Elly Griffiths «««

Het spel van Floor - Renee van Amstel «««½

De Laatkomer - Dimitri Verhulst «««««

Paniekspinnen - Bibian Harmsen ««««

De laatste sterft - Tess Gerritsen ««««½

De Wintergeest - Kate Mosse «««½

At Summer's End - Kim de Bruin ««««

Drift - Peter van Beek ««««

Een weeffout in onze sterren - John Green «««««

Het boek dat me ongetwijfeld het langst zal bijblijven van allemaal is Een weeffout in onze sterren van John Green. Ik won het boek vorige maand bij De Lady Library en ik vond het echt geweldig. Ook De Laatkomer van Dimitri Verhulst kreeg van mij een perfecte score. Van uitgeverij Atlas Contact mocht ik een vooruitexemplaar lezen en ik ben er zeker van dat dit boek de nieuwe Vlaamse klassieker wordt.
In mei las ik ook mijn eerste Tess Gerritsen-boek. Ik ben al lang fan van Rizzoli & Isles op televisie, maar nu ben ik ook verknocht aan de boekenreeks.

In juni mogen jullie recensies verwachten van o.a. Oorlogskinderen (William Osborne), een nieuwe YA van The House of Books, Hoogteverschillen (Julian Barnes,) over een man die rouwt om zijn overleden echtgenote en Een lied voor Achilles (Madeline Miller), een moderne bewerking van de Ilias.


Tot de volgende keer!
Annelies

6 opmerkingen:

  1. Een weeffout in onze sterren is ook zo mooi. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi dat je een Weeffout in onze Sterren zo goed vond! Ik ben hem nu zelf ook aan het lezen, in het Engels, en ik kan het boek gewoon niet weg leggen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De Weeffout in Onze Sterren is echt zo prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weeffout... Het beste boek wat ik in tijden heb gelezen! Heb er wat tranen om moeten laten hoor, haha!

    BeantwoordenVerwijderen